DE VORBA CU ELEVII…

SEPTEMBRIE 2007……

         ….este racoare si bate destul de puternic vantul ce aduna in iuresul lui toate frunzele uscate. Odata cu frunzele purtate de vantul tomnatic, parca invalmaseste mai mult gandurile mele. Nu m-am hotarat daca mai trebuie sa ma inscriu la o scoala postliceala si unde anume.Voiam sa-mi continui cu orice pret studiile incepute. Dorinta de a fi de folos altora stapanea puternic mintea mea.Imi doream foarte mult sa profesez ca asistenta medicala…de fapt era o dorinta a mamei pe care nu reusisem inca sa o indeplinesc. Pe masura ce timpul inainta, am descoperit ca aceasta profesie mi se potrivea asa de bine, precum o manusa in mana.

          D-zeu mi-a aratat ca sunt inzestrata cu anumite calitati-pe care nu stiam ca le am- care se cer unei persoane pentru a deveni asistent medical: pasiune pentru altii, empatie, talent, perseverenta necesara, rabdare, etc.

          Ceea ce m-a motivat si m-a impulsionat pentru a alege aceasta meserie a fost fetita mea Marwa, de care am avut grija un an si opt luni in spitalul Marie Curie din Bucuresti, si unde am reusit sa ma integrez in cadrul echipei medicale ajungand sa imi doresc sa profesez ca asistenta medicala. Alaturi de fetita mea am descoperit ce era ascuns inlauntrul meu, acele calitati pe care Dumnezeu a ales sa mi le arate intr-un mod pe care nu mi l-am dorit. Desi ea numai este in mod fizic langa mine, ii multumesc ca prin ea am reusit sa pot realiza care este menirea mea si ce cale trebuie sa urmez in viata.

          La indemnul unei persoane deosebite am ales sa studiez la Scoala Postliceala Sanitara ,,Thoma Ionescu” Ploiesti, specializarea asistent medical generalist. Trei ani am studiat si perseverat continuu. Fiecare ora de curs, fiecare stagiu de practica, materialul didactic de care dispune scoala, caldura si cunostintele profesorilor m-au ajutat sa descopar si sa descifrez tainele medicale. Nu a fost usor dar nici imposibil. Nu trebuie decat sa iti dai interesul, sa fii prezent si atent la cursuri, sa studiezi si sa aprofundezi notiunile din cartile de specialitate si informatiile primite la orele de curs.

           Stagiile de practica nu erau deajuns pentru mine si am decis sa continui practica si in afara programei scolare. Sectia de Neurologie a Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti a fost doar inceputul……si am continuat doi ani si jumatate pe sectia U.P.U- S.M.U.R.D  a Spitalului Judetean de Urgenta Ploiesti unde m-am integrat de minune. Asa am ajuns sa dobandesc experienta si sa am abilitate la un nivel pe care multe asistente medicale l-au obtinut dupa o experienta indelungata la locul de munca.

           Am absolvit cursurile acestei scoli ca sef de promotie in anul 2010, si desi tanjesc sa profesez ca asistenta medicala, m-am decis sa profesez ca maistru instructor in cadrul scolii. Va intrebati probabil de ce am luat aceasta decizie? Am sa va raspund… Doresc sa constientizez generatiile viitoare de asistenti medicali ca au de lucrat cu oameni ce astepta sa fie intelesi, iar acest lucru se face cu multa rabdare…doresc sa invat elevii sa cunoasca sufletul omului, suferintele fizice dar si pe cele interioare, psihice si sufletesti….sa-i invat sa ofere un zambet capabil sa insenineze bolnavii, pentru ca ei vad in noi persoana care va face tot ceea ce poate pentru a-i insanatosi. Pe langa aceste lucruri, cel mai important lucru pe care mi-l doresc este sa ajut proaspetii elevi sa dobandeasca cunostinte temeinice si sa-i pregatesc in stagiile de practica asa cum sunt si eu acum.

           Stiu ca este o munca uriasa. Nu-mi va fi usor, dar cred din toata inima ca reusita va fi de partea noastra!

            Inchei aceste randuri cu speranta ca veti fi mandri atunci cand veti absolvi, de pregatirea voastra academica si practica dobandita in aceasta scoala si cu putin ajutor din partea mea.

           Semneaza aceste randuri, cu deosebita stima,

                                                                                     Prof. Virginia Radwan

 

12 comentarii (+add yours?)

  1. Elena
    Iun 28, 2011 @ 18:29:20

    Impresionante randuri ce mi-au umezit ochii. Esti fenomenala! Ai toata admiatia mea si iti doresc succes in continuare!

    Răspunde

  2. virginiaradwan
    Iun 28, 2011 @ 18:51:13

    Iti multumesc din suflet iubita mea…..o sa-ti sterg eu lacrimile asa cum am facut de fiecare data…..ma bucur ca esti mandra de ceea ce am realizat si ma straduiesc sa tin stacheta sus…ptr tine, ptr mama, ptr Marwa…..si ptr mine…..merci mult si te iubesc!!!

    Răspunde

  3. Lolo
    Iun 28, 2011 @ 19:09:45

    Frumoase randuri,frumoase amintiri,dar tot vreau sa se termine mai repede😀
    P.s excelent indrumator

    Răspunde

  4. VIRGIL ANTONESCU
    Iun 28, 2011 @ 22:38:28

    MA BUCUR CA AI DAT O SANSA ACESTEI ZILE DIN VIATA TA CARE PROBABIL ASTEPTA DE MULT TIMP SI BATEA LA USA TA,NU TI SE DA NICIODATA O DORINTA FARA SA TI SE DEA SI PUTERE DE A O DUCE LA INDEPLINIRE,VA TREBUI SA MUNCESTI FOARTE MULT,TREBUIE SA INCERCI NECONTENIT SA URCI FOARTE SUS,DACA VREI SA POTI SA VEZI FOARTE DEPARTE,SA ITI AJUTE BUNUL DUMNEZEU IN TOT CEEA CE FACI SI CE VEI FACE ESTI O SUPER FEMEIE SI O SUPER MAMA,MULT SUCCES…

    Răspunde

  5. geolly
    Iun 29, 2011 @ 15:54:21

    ff frumos ceea ce ati scris m-a impresionat mult

    Răspunde

  6. ALINUTZA
    Iul 01, 2011 @ 20:26:41

    Asa cum v-am mai spus prin aceste randuri mi-ati raspuns la multe intrebari pe care nu indrazneam sa vi le pun.Sunteti o persoana deosebita si tokmai de aceea Dzeu v-a rasplatit pt frumusetea sufletului dumneavoastra.Va rog din tot sufletul sa ramaneti intotdeauna aceeasi.:X

    Răspunde

  7. Virginia Radwan
    Iul 01, 2011 @ 21:14:52

    E dificil sa te mai schimbi la varsta mea….viata m-a invatat sa fiu cine sunt si experientele placute si neplacute…..sper sa va fac sa intelegeti ca sufletul fiecaruia este frumos …nu trebuie decat sa stii sa scoti la suprafata tot ceea ce este frumos in fiecare din noi….este un lucru dificil dar nu imposibil! Multumesc ptr cuvintele frumoase!

    Răspunde

  8. Lolo
    Noi 21, 2011 @ 20:44:47

    Ne lipsiti asa mult😦

    Răspunde

Lasă un răspuns

